*سرزمین پری ها*

باغ وحش ایستگاه کودک

1390/7/21 22:16
نویسنده : زهرا چگینی
438 بازدید
اشتراک گذاری

 گربه ی شنی

 
گربه‌ی شنی
من يک گربهی شنی هستم و در بيابانهای شنی زندگی میکنم. اندکی از گربههای خانگی که میبينيد بزرگتر هستم. شما به گربههای خانگی غذا میدهيد يا پسماندهی غذای شما را از ميان زبالهها پيدا میکنند و میخورند. اما من بايد غذای خودم را در ميان شنزارهای داغ و سوزان پيدا کنم. مارمولک، موش بيابانی، پرندههای کوچک و سوسک میخورم. گاهی ناچار میشوم جانوران خطرناک را شکار کنم.
    يک روز که خيلی گرسنه بودم، در بيابان داغ به اين سو و آن سو میرفتم. مثل اين که همه برای دوری از گرمای سوزان به پناهگاههای خود رفته بودند و فکر شکم گرسنه ی من نبودند.

 چيزی برای خوردن پيدا نکردم ...
گربه‌ی شنی

... ناگهان يک مار افعی ديدم!

گربه‌ی شنی

... درگير شديم و پيروز شدم.

AWT IMAGE

يک گربهی شني از بيابانهای ايران

گربه‌ی شنی
 بچهها ما در خطر نابودی هستيم
 

گوسفندان و بزها، گياهان را می‌خورند. پس جوندگان کوچک گياهخوار کم می‌شوند. در نتيجه ما غذا برای خوردن نداريم. گاهی سگ‌های گله  به ما آسيب میزنند. گاهی در تله‌هايی که برای شغال و روباه می‌گذارند به دام می‌افتيم. زيستگاه‌ ما در راه‌سازی و کارهای ديگر ويران می‌شود. برخی انسانها ما را شکار میکنند!

 

گربه‌ی شنی
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)